Είστε έγκυος; Τα πρέπει και τα μη

pregnancy-test

Αν μόλις μάθατε τα ευχάριστα νέα, ο περίγυρός σας σίγουρα έχει ξεκινήσει να ανησυχεί ιδιαίτερα για εσάς. Οι περισσότεροι έχουν κάτι να σας πουν να προσέξετε, να αποφύγετε κλπ. Μην αγχώνεστε! Πρόκειται να περάσετε μία από τις πιο όμορφες περιόδους της ζωής σας. Απλά, θα πρέπει να προσέξετε κάποιες συνήθειες που προμηνύουν κινδύνους για εσάς και το μωρό σας.

1. Σταματήστε το κάπνισμα

Το κάπνισμα είναι το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να διαγράψετε από τη ζωή σας. Και για τον εαυτό σας και για το μωρό σας. Όσο αφορά ειδικότερα στο μωράκι σας, το κάπνισμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης προκαλεί στένωση των αγγείων, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την ποσότητα του οξυγόνου που φτάνει στον πλακούντα, γεγονός που με τη σειρά του αυξάνει τις πιθανότητες να μην τρέφεται σωστά το έμβρυο.

2. Αποφύγετε το αλκοόλ

Το αλκοόλ διαπερνά τον πλακούντα και είναι πολύ πιθανό να επηρεάσει την ανάπτυξη του εμβρύου. Η κατάχρηση, δηλαδή λήψη ποσότητας άνω των 42 γραμμαρίων καθαρού οινοπνεύματος ημερησίως, ενδέχεται να οδηγήσει στη γέννηση ενός μωρού με μικρό βάρος ή και στο Εμβρυϊκό Αλκοολικό Σύνδρομο, που προκαλεί λειτουργικές και ανατομικές ανωμαλίες διαφόρων συστημάτων του εμβρύου, με αποτέλεσμα να έχει προβλήματα όρασης, ακοής ή ακόμα και κατανόησης. Οι ειδικοί συνιστούν στις εγκύους να αποφεύγουν εντελώς το αλκοόλ τουλάχιστον κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης τους. Στη συνέχεια, μπορούν να πίνουν ένα ποτηράκι κρασί –εάν τους είναι απαραίτητο.

3. Σωστό πλύσιμο φρούτων και λαχανικών

Γενικά αλλά ειδικότερα στην περίοδο της εγκυμοσύνης, πρέπει να πλένετε πολύ προσεκτικά όλα τα νωπά φρούτα και λαχανικά που καταναλώνετε. Κι αυτό γιατί το χώμα που υπάρχει στην επιφάνεια φρούτων και λαχανικών τα οποία δεν έχουν πλυθεί με προσοχή μπορεί να προκαλέσει τοξοπλάσμωση, λοίμωξη που οφείλεται σε παράσιτο. Η εν λόγω λοίμωξη μπορεί να οδηγήσει σε αποβολή ή στη γέννηση παιδιού με προβλήματα στην ανάπτυξη.

4. Υγιεινή διατροφή

Μία συμβουλή που πρέπει όλοι μας να ακολουθούμε – πόσο μάλλον μία μέλλουσα μαμά. Πρέπει να τρώτε υγιεινά. Η πρωτεΐνη που βρίσκεται σε κρέας, αυγά και τυρί, οι βιταμίνες των φρούτων και λαχανικών και τα ω3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα ψάρια, είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του μωρού σας.

5. Άσκηση

Αν και αισθάνεστε κάπως «βαριά», δεν πρέπει να παραλείψετε την άσκηση από τη ζωή σας. Ακολουθήστε ένα ήπιο πρόγραμμα άσκησης, το οποίο θα σας βοηθήσει να τονώσετε το μυϊκό σας σύστημα, γεγονός που κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ανακουφίζει από πόνους στην πλάτη και πρηξίματα. Παράλληλα βέβαια, οφείλετε να ξεκουράζεστε αρκετά και να χαλαρώνετε όποτε αισθάνεστε κόπωση.

6. Όχι άγχος

Αν και για πολλούς – ίσως όλους μας, είναι πολύ δύσκολο να αποφεύγουμε το άγχος, εσείς ειδικά αυτήν την περίοδο πρέπει να είστε πολύ ήρεμη. Μακριά λοιπόν από καταστάσεις που σας στρεσάρουν. Δοκιμάστε να κάνετε κάποια δραστηριότητα που σας χαλαρώνει, όπως γιόγκα ή γενικότερα οτιδήποτε σας κάνει να αισθάνεστε όμορφα.

7. Τακτικά ραντεβού με το γιατρό σας

Ποτέ δεν πρέπει να αμελείτε τα ραντεβού με το γυναικολόγο σας. Ο προγεννητικός έλεγχος θα σας δώσει τη σιγουριά ότι όλα πηγαίνουν καλά με την εγκυμοσύνη σας, ενώ ο γιατρός σας θα σας δώσει όλες τις πολύτιμες συμβουλές που χρειάζεστε. Επίσης σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα, θα είναι πιο εύκολο να λυθεί εάν εντοπιστεί νωρίς.

 

All rights reserved by Envelop.gr